U regelt dit eenmalig bij de apotheek. De apotheek stuurt periodiek een bericht als de medicijnen klaarliggen.
Hiervoor gebruikt u PatiëntPortaal >. U ziet na het inloggen een overzicht van de medicijnen. U vinkt de medicijnen aan die u wilt bestellen.
Bijvoorbeeld hooikoorts medicijnen. Vraag uw huisarts om de einddatum van het recept een jaar in de toekomst te zetten. Dan staan ze langer tussen de na te bestellen actuele medicatie.
PatiëntPortaal heeft bestellen van deze middelen voor alle gebruikers geblokkeerd. Bij deze middelen is extra zorgvuldigheid een eis. Kom als u hier een nieuw recept van wil hebben, naar het spreekuur.
U spreekt een voicemailbericht in via het keuzemenu van de telefoon:
- uw naam
- geboortedatum
- de gewenste medicijnen
- dosering of sterkte
- aantal of hoeveelheid
Twee dagen later liggen de medicijnen klaar bij uw apotheek.
Bel de gewone telefoonlijn, zodat overleg mogelijk is.
Misschien hadden wij aanvullende vragen en konden u niet bereiken. Neemt u dan alstublieft telefonisch contact met ons op, of vraag de apotheek dat te doen als u daar aan de balie staat.