U regelt dit eenmalig bij de apotheek. De apotheek stuurt periodiek een bericht als de medicijnen klaarliggen.
Hiervoor gebruikt u PatiëntPortaal >. U ziet na het inloggen een overzicht van de medicijnen. U vinkt de medicijnen aan die u wilt bestellen.
Bijvoorbeeld hooikoorts medicijnen. Vraag uw huisarts om de einddatum van het recept een jaar in de toekomst te zetten. Dan staan ze langer tussen de actuele medicatie die u na kunt bestellen.
Bij deze medicijnen is extra zorgvuldigheid een eis. Daarom kunt u ze niet zelf via PatiëntPortaal bestellen. Kom voor een nieuw recept naar het spreekuur.
U spreekt een voicemailbericht in via het keuzemenu van de telefoon:
- uw naam
- geboortedatum
- de gewenste medicijnen
- dosering of sterkte
- aantal of hoeveelheid
Twee dagen later liggen de medicijnen klaar bij uw apotheek.
Bel de gewone telefoonlijn, zodat overleg mogelijk is.
Misschien hadden wij aanvullende vragen en konden u niet bereiken. Neemt u dan alstublieft telefonisch contact met ons op, of vraag de apotheek dat te doen als u daar aan de balie staat.